GOEDE VOORNEMENS MISLUKT, WAT NU?

Blue mondayBlue Monday’ (dé dag waarop de mensen het meest depressief zouden zijn) is een marketingstunt, maar de verzonnen formule bevat één geweldig element: hoe lang men goede voornemens volhoudt is bepalend voor ons humeur. Want dat is het kenmerk van goede voornemens: ze hebben een korte houdbaarheidsdatum.

Dat is ook niet zo vreemd. Goede voornemens zijn in essentie namelijk weinig positief of inspirerend. Afvallen, stoppen met roken, een andere baan zoeken, het gaat bijna altijd om het ‘fixen’ van iets waar we ontevreden over zijn. En mensen kunnen je niet ‘fixen’.

(Nee, echt niet.)

100m_Athens_1896_partenzaWaanzinnige Plannen werken heel anders. Bij Waanzinnige Plannen is je uitgangspunt een ooitdroom die je inspireert om tot daden te komen. In je droom heb jij jouw boek al geschreven, ben je al naar een ander land gemigreerd, leef je gezond, startte je een eigen bedrijf of je liep je vorige week de marathon. In gedachten heb je je doel al gehaald, op papier ga je nu een plan maken. Van achteren naar voren, steeds weer een stapje terug tot je uiteindelijk uitkomt waar je nu bent.

En dan ga je aan de slag.

Om jou daar mee te helpen, heb ik het boek ‘Waanzinnige Plannen’ geschreven. Daarin vertel ik niet alleen op welke manieren jij jouw plan kunt laten slagen, maar laat ik ook tientallen anderen aan het woord die een succesvol WP op hun naam hebben staan. In het boek ga ik in op universele angsten, op het stemmetje in je hoofd, over de kracht van een deadline en hoe je met ‘neezeggers’ om moet gaan.

(Nee, je mag ze niet slaan).

Wil je eerst meer weten? Download dan nu gratis de eerste veertig pagina’s van het boek.

Misschien ben jij niet zo’n lezer? Of misschien wil jij juist meer mensen tegelijk een schop onder de kont laten geven bij het realiseren van hun (en jouw) plannen? Overweeg dan eens om mij uit te nodigen voor een (huiskamer)lezing. Gemiddeld 25 tot 40% van de aanwezigen beginnen de volgende dag aan hun WP!

Huiskamerlezing bij PattyEllen Barendregt organiseerde zo´n huiskamerlezing. Ze schreef: ‘25 ondernemende vrouwen hadden zich in mijn huiskamer verzameld, en de sfeer was bij voorbaat al goed. Die werd nog beter toen de presentatie begon. Op een eerlijke en open manier vertelde Marcel over hoe hij gekomen was tot het schrijven van het boek ‘Waanzinnige Plannen’. Hoe hij nu overal deze wetenschap mocht presenteren. We leerden van hem dat het niet raar is om een Waanzinnig Plan te hebben. En hoe je dit plan daadwerkelijk kan vormgeven en er medestanders en financiering voor kunt vinden. En ook hoe je kunt vasthouden aan je idee, ook al zijn er mensen in je omgeving die er niet in geloven. Zolang je gelooft in je eigen plan, is het gewoon een Waanzinnig Plan.

De opschrijfboekjes zijn volgeschreven, een groot aantal boeken die avond verkocht, en Marcel heeft vele dames geïnspireerd met zijn ideeën. En mijn Waanzinnige Plan? Daar ben ik de volgende dag aan begonnen….’

LezingClaar Grooten was aanwezig bij één van mijn zaallezingen. Ze mailde mij de volgende aanbeveling: ‘Marcel van Driel staat stralend op het podium en neemt je met zijn positiviteit, inspiratie en daadkracht mee in zijn verhaal van het waarmaken van de meest gave ideeën en waanzinnige plannen. Hij is de held van zijn eigen verhaal en hij laat jou ook ervaren hoe je de held van jouw eigen verhaal wordt! En zoals dat meestal gaat: helden overwinnen moeilijkheden. Marcel laat je zien dat je alle excuses en opgeworpen moeilijkheden terug kan brengen tot een universele angst. Hij schetst, heel reëel, geen toekomstbeeld waarin angst verdwijnt. Hij laat je ervaren dat dit blijft bestaan en… hoe je tegelijkertijd je waanzinnige plan uitvoeren! Dat is pas heldhaftig!’

Mijn doel is de wereld veranderen. Niks minder. Ik wil dat mensen opstaan en aan de slag gaan. Ik wil dat wij – de mensen – de politiek veranderen en het bedrijfsleven. Ik wil dat wij laten zien waar wij toe instaat zijn als wij daadwerkelijk doen waar we van dromen.

En ik weet zeker dat jij dat ook wilt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *